Tình hình K17 sắp bước vào môn thi nói tiếng anh mà vẫn còn lúng túng hình thức ra đề như thế nào. Kinh nghiệm của mình sau 1 năm học thì giáo viên sẽ cho bạn 8 chủ đề nằm trong các bài đã học....mỗi cặp trong lớp lên bốc thăm chủ đề với thời gian chuẩn bị là 5'........Mỗi chủ đề đều có gợi ý và các bạn nên bám vào chủ đề đó rồi soạn ra nhưng câu hỏi cho mình (lưu ý là ko nên máy mốc cho những câu hỏi quá dài, rườm rà, không đúng nội dung---> dễ mất điểm). Bí quyết của mình thi nói đạt điểm cao là nói lưu loát, sử dụng vỗn từ ngữ ngữ pháp mà mình học được áo dụng vào bài, .........và đặc biệt phong thái khi thi nói. Đó cũng là yếu tố để GV đánh giá và cho điểm bạn đấy. Chúc các bạn thi tốt!
Các bạn có thể tham khảo cái sườn đề tại đây!
Trường Đại học Duy Tân
Khoa:……………………
Bộ môn:………………..
|
ĐỀ THI KẾT THÚC HỌC PHẦN
Môn:…………………………………………………..
Khối lớp:……………………………………………..
Học kỳ:……………Năm học……………………….
Thời gian làm bài:……………………………….phút
|
Đề số:
|
======================================================================
|
|
Criteria for marking the speaking test
I. Situational questions: 2ms
II. Conversation: 8ms
1. Content: 4 ms
2. Collaboration and work-distribution: 1 m
3. Fluency: 1 m
4. Pronunciation and intonation: 1 m
5. Grammar: 1 m
|
|
I. Situational questions
Teacher poses 2-3 questions on ONE of the following topics:
1. Asking in shops
2. Future/ Weekend Plans
3. Describing people
4. Holidays
5. Weather
6. Ways of communicating
7. Telephone language
II. Conversation
Topic 1: Make a conversation for the following situation:
Student A: Ask your partner to describe the people he/she likes (his/her favourite singer/ actor/ actress/ football player; his/ her mother/ father/ close friend/ teacher...etc..)
Student B: Answer student A’s questions.
Hints:
- Name?
- Age? How/ old/ he/ she?
- Height? How/ tall/ he/ she?
- Hair? What colour/ his /her/ hair?
- Skin? What colour/ his/ her/ skin?
- Clothes? What kind of clothes/ she/ he/ often/ wear?
"===========================================
Topic 2:
Student A: Summer holidays are coming. This summer holiday you and your family intend to have a holiday at a famous place. Tell your partner about your plan.
Student B: Ask student A about his/her plan.
Hints:
- Where to go?
- How to travel?
- Where to stay? (hotel, friends’ house,...)
- What to do there?
- How long to stay?
- When to get home?
Topic 3: In pair, make a conversation for the following situation:
Student A: You want to buy a new blue jacket. You go to a clothes shop to buy it.
Students B: You are a shop assistant. Serve the customer as requested.
Hints:
B: Can/ help/ you?
A: I’d like...............
B: What colour/ you/ like?
A: ...........................
B:.............................
A: How much.......?
B:...........................
"===================================================
Topic 4: In pair, make a conversation for the following situation:
Student A: You meet your old friend at in the street. You haven’t met together for a long time. Make a conversation to invite her/ him to go somewhere for a drink.
Student B: You act as student A’s old friend.
"===================================================
Topic 5:
In pair, make a conversation to talk about the weather in your city.
Hints:
- What/ weather/ like?
- How many seasons?
- The average temperature in the city?
- What/ weather/ in summer/ winter.....?
Topic 6: In pair, make a conversation for the following situation:
Student A: You phone your friend, Kathy. But Kathy has gone out, so her sister answers the phone. And you want to leave a message.
Student B: You’re Kathy’s sister. Answer the phone. Take the phone the message of Kathy’s friend.
"===================================================
Topic 7: In pair, make a conversation to talk about communication technology.
Hints:
- What/ you/ think about e-mails/ mobile phone?
- Have/ you/ got/ mobile phone?
- How long/ you/ got / it?
- What/ you/ use/ it/ for?
- How many phone calls/ you/ make / so far today?
- How many e-mails/ you/ receive/ this week?
( Đề thi không được sử dụng tài liệu, cán bộ coi thi không giải thích gì thêm)
Tổ trưởng Bộ môn Giảng viên ra đề
(ký và ghi rõ họ tên) (ký và ghi rõ họ tên)
Số điện thoại liên hệ khi cần giải thích thêm về đề: ……………………………