Chatbox

Các bạn vui lòng dùng từ ngữ lịch sự và có văn hóa,sử dụng Tiếng Việt có dấu chuẩn. Chúc các bạn vui vẻ!
02/10/2012 09:10 # 1
Giahan91
Cấp độ: 1 - Kỹ năng: 1

Kinh nghiệm: 2/10 (20%)
Kĩ năng: 0/10 (0%)
Ngày gia nhập: 30/09/2012
Bài gởi: 2
Được cảm ơn: 0
làm ơi dịch giúp mình đoạn văn này với


 

If governments do not act quickly to discourage the building of cities for cars, the international effort to control global warming will become much more difficult, reports a new study by the Worldwatch Institute. Sprawling urban areas are helping to make road transportation the fastest growing source of the carbon emissions warming the earth's atmosphere.

" Wind turbines, energy - efficient cars, and other new technologies have received much attention in recent debates over energy policy, but we've been neglecting the role that urban design can play in stabilizing the climate," said Molly O'Meara Sheehan, author of City Limits: "Putting the Brakes on Sprawl".  Local concerns like clogged roads, air polution , and deteriorating neighborhoods are already fueling a reaction against sprawl. Understanding the role of sprawl in climate change should only speed up the shift towards more parks and fewer parking lots

Recent shows that sprawl already damages people's health. Each year, traffic accidents take up to one million lives worldwide. In some countries , the number of lives cut short by illness from air pollution exceeds those lost to accidents. and by making driving neccessary and walking and cycling less practical, sprawling cities contribute to weight problems by depriving people of needed physical exercise . 

By the end of the decade, the majority of the world's people will live in urban areas. Urban design decisions made today, especially in the developing world where car use is still low, will have an enormous impact on global warming. Adoption of the U.S car - centered model would have disastrous consequences.

 In thirty years, China , excluding Hong Kong, will have 752 million urban dwellers. If each were to copy the transportaion habits of the average resident of San francisco in 1990, the carbon emissions in urban China could exceed 1 billion tons. 

 " Some cities in developing countries have already proved that a strategy of the de - emphasizing cars and providing public transit instead can work" , said Sheehan Starting in 1972, the city of Curitiba in Brazil built a system of  busways and re-zoned areas along the thoroughfares and is now enjoying better air quality and more parks for its 2.5 million people




 
02/10/2012 09:10 # 2
tanphuong85
Cấp độ: 37 - Kỹ năng: 38

Kinh nghiệm: 142/370 (38%)
Kĩ năng: 98/380 (26%)
Ngày gia nhập: 19/01/2010
Bài gởi: 6802
Được cảm ơn: 7128
Phản hồi: làm ơi dịch giúp mình đoạn văn này với


Để mình liên hệ mod Divine Dragon giúp bạn 




 
Các thành viên đã Thank tanphuong85 vì Bài viết có ích:
02/10/2012 10:10 # 3
nhatht
Cấp độ: 2 - Kỹ năng: 1

Kinh nghiệm: 1/20 (5%)
Kĩ năng: 0/10 (0%)
Ngày gia nhập: 28/09/2012
Bài gởi: 11
Được cảm ơn: 0
Phản hồi: làm ơi dịch giúp mình đoạn văn này với


viết như vậy sao hiểu



Đồng hồ đeo tay dành cho doanh nhân tại Shop Đồng Hồ Hai Trieu


 
02/10/2012 10:10 # 4
Giahan91
Cấp độ: 1 - Kỹ năng: 1

Kinh nghiệm: 2/10 (20%)
Kĩ năng: 0/10 (0%)
Ngày gia nhập: 30/09/2012
Bài gởi: 2
Được cảm ơn: 0
làm ơi dịch giúp mình đoạn văn này với


sao không hiểu bạn, mình viết y như trong sách ma`

 




 
Copyright© Đại học Duy Tân 2010 - 2024